Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه مهرة الجاسر الحلقه العشرون الجزء الثاني


 


الفصل العشرون😍 من الجزء التاني 


مهره الجاسر 💞عودة فهد 


بقلم جوري محمد✍✍✍ 

ونبدا فصلنا من عند افراد الفيلا 


جاسر...... الصوت ده جاي من بره الدوشه دي جامده خالص


 كريم وفهد الصغير ايوه هو شكل في ناس واقفه بره على الباب الفيلا والامن بيتكلم معهم 


عائشه اوع والنبي يا ابيه انت وهو تخرجوا


 فهد قعدوا انتم بس مع البنات وانا هاروح اشوف ايه وهاجي 


فهد ...خرج في ايه 


سكرتير فهد دول بيقولوا ان هم اهل الانسه نور


 فهد الصغير طيب دخلهم 


سكرتير فهد يا باشا ممكن يكون معهم سلاح دول صعايده


 فهد الصغير مين فيكم الكبير هنا 

بقلم جوري محمد 

الحاج سليم انا يا ولدي


 فهد الصغير طب يا حاج ينفع حد يجي ضيف عند احد ويدخلوا عليه في الوقت ده ومعهم سلاح


الحاج سليم احنا كل اللي عايزينه بنتنا ونمشي وخلاص


 فهد الكبير وصل استنى انتي يا مهره وانا هانزل اوعى تنزلي من العربيه


 مهره استني ايه دلوقتي دول واقفين قدام الفيلا بتاعتنا 


فهد خلاص اعدلي الجلباب بتاعك وغطي  شعرك ونزله هم الاثنين


 فهد الكبير اهلا وسهلا يا بلديات في اي حاجه انت وهو 


الحاج سليم انا الحاج سليم يا باشا ابقى ابن عم ابو نور وعايزين بنتنا 


فهد الكبير ليه كده بس يا فهد اهلا وسهلا بكم تخليهم واقفين على الباب ليه دول اهلنا وناسنا تفضل جوه يا حاج 


محروس احنا مش جايين نيضايف احنا عايزين بنتنا


 فهد الكبير طيب اتكلم مع الحاج سليم ولا معك 


الحاج سليم اسكت انت يا ولدي 


فهد الكبير يبقى ندخل جوه علشان الجيران و علشان نعرف نتكلم


 فهد قاعد مع الرجاله ومعه كريم وجاسر وفهد الصغير وبدا يتكلم 


الحاج سليم بص يا باشا احنا عايزين نور 


فهد الكبير نتكلم الاول علشان تعرفه ايه اللي حصل مع نور وسبب انها قاعده هنا مع بناتي وبدا يحكي لهم على كل اللي حصل من جوز امها وابنه المدمن وانه حاول يتهجم على نور بعدما رفضت  تتجوزوا 


فهد الكبير ممكن تروح تشوف المحضر في القسم وتسال الجيران بتوع عمتها وتسال عمتها


 والحاج سليم بس انت غلطان يا فهد باشا كنت قتلت المدمن ده وخلصت عليه لو هو موجود هنا سلموا لنا و احنا نخلص عليه


 فهد الكبير  نور طلبت ان يدخل المستشفى ويتعالج


 نور سلام عليكم يا جدي و باست يديه 


محروس تعالى هنا


 كريم انت بتمسك  ايديها كده ليه 


محروس وانت مالك 


كريم انا خطيبها و قارئ الفاتحه بتاعتها مع ابوها الله يرحمه 


محروس انت بتقول ايه دي بنت عمي وانا اولى بها 


كريم ده على جثتي تاخذها ورفعوا على بعض المسدسات


 فهد الكبير كريم اسكت خالص


 الحاج سليم محروس مش عايز اسمع ولا كلمه 


فهد الكبير انت استعجلت في الكلام يا كريم احنا كنا لسه ها نحكي ونقول للحاج 


كريم اصله مسك ايديها بطريقه ما  عجبتنيش وانا ما فيش احد يمسك ايد مراتي


 وهنا دخلت عمه نور معلش يا كريم يا ابني اصلا ما يعرفش انك خطيبها


 محروس طيب ما احنا كنا عندك  ما قلتيش ليه  انها مخطوبه 


عمه نور بص يا حاج سليم انا كنت خايفه من دخلتكم وقلقانه ما عرفتش اتكلم 


وهنا دخلت مهره 

مهره يلا يا جماعه علشان ناكل لقمه علشان يبقى عيش وملح


 الحاج سليم لا يا بنتي ما ينفعش


 مهره هو ايه اللي ما ينفعش يا حاج عيب ده اقل واجب بنعمله معكم نسايبنا و يخشوا بيتنا ويطلعوا كده ما ينفعش ولا انت عايز لما نيجي عندكم ما تضيفناش


 الحاج سليم والله يا بنتي على مقابلتكم دى نشيلكم  فوق الراس


 مهره طيب السفره جاهزه 


وقاعده ياكلوا كلهم 

بقلم جوري محمد 

ومهره اخذت كريم ودخلت جوه في اوضه المكتب


مهره كريم يا حبيبي انت جيت علي نفسك في الجوازه دي ليه 


كريم بص يا ماما شكلي طلعت باحبها 


مهره خلاص بس علشان تكون عارف اي بنت بتدخلي البيت هنا اعتبرها بنتي واقف معها لو انت غلطت فيها او زعلتها 


كريم يا ماما انا فاهم وانا كبير مش صغير وانا اخترت النور علشان هي متدينه ومحترمه وجدعه وجميله


 مهره عارف لو قلت جميله كنت قلقت منك بس انت جبت الدين والاخلاق في الاول يبقى عارف قيمتها مبروك يا حبيبي روح وابعث لي عمك فهد


 فهد ايوه يا جوهرتي في ايه وحشتك ولا ايه


 مهره احنا في ايه ولا في ايه بص انا مش مطمئنه وخايفه ياخذوا نور معهم وما نعرفش نوصل لها ثاني او يجوزوها الجحش اللي بره ده

بقلم جوري محمد 

 فهد باقول لك ايه ايه رايك ما حدش يقدر ياخذ نور من كريم ادم هو عايزها احنا نعمل الفرح في الاقصر


 مهره عندهم 


فهد ايوه بس في الفندق بتاعي


 مهره هتلحق تجهز المكان


فهد اعتبري كل حاجه جاهزه اوكي


 مهره اوكي


 فهد بس هي  العملية محتاجه رشوه


 مهر يادي النيله كل شويه رشوه بالله عليك يا فهد مش وقته 


فهد الكبير طب والله ده حرام🥺🥺🥺

 مهره راحت باسيتو ا🙈🙈


 فهد الكبير يا فرج الله بدايتها بوسه😍😍


 مهره سابته وجريت على بره


 عائشه ايه يا ماما انت بتجري كده ليه 


مهره اوعى من طريقي


 عائشه لقيت فهد الكبير خارج طيب قولي كده ده شغل مراهقين بقى


 فهد الكبير راح ضربها على راسها شكلك فاهم يا نصه و قعد يضحك 


عائشه باشا ايدك ثقيله


 فهد الكبير بص بقى يا حاج احنا هنعمل الفرح الخميس الجاي علشان نور والدراسه وما ينفعش تفضل قاعده هنا معنا من غير ما تقعد بشكل رسمي ولا ايه 


الحاج سليم عداك العيب يا باشا وادام ابوها وافق الله يرحمه قبل ما يموت على كريم يبقى على خيرت الله وخير البر عاجله 


فهد بص يا حاج انتم تقعدوا معنا اليومين دول علشان نجيب الشبكه ونور تجيب الحاجات اللي بتجيبها العروسه علشان الفرح و تختارها بيديها 


الحاج سليم خلاص احنا نتوكل على الله و نجيء لكم بكره ان شاء الله بعد العصر نروح نجيب الشبكه والعروسه تنقي الشوار


 فهد الكبير تبقى عيبه في حقنا والله البيت واسع 


مهره وعلى راي المثل حصيره  الصيف واسعه صح  كده الحاج سليم صح يا بنتي وقعدوا كلهم يضحكوا  وفعلا كلهم دخلوا ناموا 


فهد الكبير عارفه يا مهرتي


 مهره نعم 


احسن حاجه في الموضوع ده ايه 


مهره ايه 

فهد الكبير  هانام معكي في الاوضه هنا قدام الكل وما حدش يقدر يتكلم في ناس غريبه في البيت 


مهره طب نام كويس انك عارف ان فيه ناس غريبه في البيت ارحمني ونام


 فهد الكبير طب هو انا قلت حاجه ما انا عارف ان في ناس في البيت و نائم  محترم ساكت اهو


 مهره جدع يلا بقى تصبح على خير 


و كلهم ناموا وثاني يوم راحوا يشتروا الشبكه وبداو في تجهيزات الفرح والبنات طبعا فهد جابلهم التصميمات من فرنسا على ذوقه زي ما عمل مع مهره بالضبط والاولاد البدل بتاعتهم جاءت


 فهد الصغير بص بقى انا كده غيران والله


 مهره من ايه ما انت هتخطب اهو وفهد لا انا عايزه اتجوز


مهره انت عبيط يا ابني هتتجوز وانت في الكليه لازم تخلصها الاول 


فهد انا لو اعرف ان كليه الشرطه ممنوع فيها الجواز لما الواحد يتخرج ما كنتش دخلتها 


مهره يا سلام ده على اساس انك كنت ناوي تتجوز من اساسه 


فهد الكبير اقول لك حل


 مهره اقول حلو لك ما انا عارفاك


 فهد الكبير ايه رايك تتجوز عرفي 


مهره اصوت و والم الناس عرفي  هاقول لك ايه انا اسكت يلا يا ابني روح شف الهبله اللي انت خطبتها دي خلينا نخلص و تيجي تقيس الفساتين دي خلينا نعدل المقاسات


 فهد الكبير طب والله لو رحنا عند اليخت ساعتين زمن اعصابك هتروق كده  وهتبقى مئه مئه


 مهر بتضحك والله انت رايق 


فهد الكبير اروقك يا جوهرتي 


مهره فهد 🤫🤫


فهد الكبير والله ما قصدي حاجه على فكره انتي قليله الادب انا اقصد اني عامل مفاجاه هتعجبك 


مهره بجد ايه هي


فهد الكبير  اتفضلي ده مفتاح الفيلا بتاعت كريم و ده مفتاح الفيلا بتاعت جاسر


 فهد الصغير والله سمعتك اشمعني انا بقى 


فهد الكبير يا ابني لما تيجي تتجوز هاجيب لك


 مهره تعال يا فهد نروح اوضه المكتب عايزه اقول لك حاجه 


 فهد الكبير ايوه يا جوهرتي هتديني رشوه 


مهره مش وقته باقول لك ايه انت ليه مش جبت لنا فيلا احنا كمان نقعد فيها 


فهد انا عارف انت بتسالي ليه بس بصي بقى يا جوهرتي انتي من حقك تبقى لكي ذكريات وانا احافظلك عليها وهنفضل قاعدين في المكان ده مع ذكرياتك القديمه ونعمل مع بعض ذكريات جديد جاوبت الاجابه اللي تريحك


 مهره لا شكلك هتحتاج رشوه 🙈🙈🙊وقعدوا هم الاثنين يضحكوا وبكده الفصل بتاعنا انتهى  ونستنى الحلقه الاخيره اللي فيها المفاجاه الكبيره اللي هتتفاجئ الكل 😍😍😍😍     



 الحلقه الواحد والعشرون والأخيرة للجزء الثاني من هنا

تعليقات