Ads by Google X

رواية ملاكي المميز(كامله جميع الفصول) بقلم يوكا



رواية ملاكي المميز(كامله جميع الفصول) بقلم يوكا






🌸الشخصيات 🌸

الياس الدمنهوري : صاحب شركات الدمنهوري جروب يلقب ب فهد المعمار وسيم للغايه يتميز ب الشعر البني الكثيف والعيون العساليه واللحيه الخفيه يعني من الاخر مز😂
ممتلك درجه الجنون 
ووحش ثائر عند اللزوم 
السن (29) سنه 

براء الشناوي : صديق الياس ودراعه اليمين وشريكه في الشركه لكن عكس الياس تماما يحب الضحك والمرح والهزار 
ولكن عند اللزوم يتحول الي شخص اخر😡
يتميز ب الشعر البني والعيون الخضر واللحيه الخفيفه  
السن (29)سنه 

...................

ميرال الهلالي :تتميز ب العيون السود والرموش الكثيفة والبشرة القمحيه والشعر الأسود الطويل الذي يصل الي أسفل ضهرها والذي يزيد جماله هو حجابها مرحه جدا وتعشق عائلتها بجنون 
السن (19)سنه 

عادل الهلالي :رجل بسيط يحب عائلته ويعشق زوجته وبنت عمه يعمل سائق ويسافر بعد الأحيان 
السن (49)سنه 

هدي الهلالي:إمرأه طيبة و حنونه للغاية تعشق عائلتها بجنون وزوجها وأبنائها 
السن (45)سنه 

سيف الهلالي : مرح للغايه ويتميز ب خفه الدم والضحك رغم صغر سنه إلا انه في بعد الأحيان يتحدث كانه في الثلاثين من عمره 
السن (16)سنه 

.................

مرفت المنياوي : إمرأه محبه الفلوس بطريقة لا توصف تسعي لتزويج ابنتها لإلياس 👈(خالت الياس)
السن (47)سنه 

روان المنياوي : بنت مرفت وعلي رأي المثل 👈( أقلب الادره علي فومها تطلع البت لأمها 😂😂😂) 
تشبه أمها تماما تسعي للحصول علي الياس والتزوج منه ليس حبا له بل حبا للمال والشهره 

السن (21)سنه 

مراد الألفي : العدو الأول ل الياس يتمني موته فهو يكره الياس وبراء ويحقد عليهم يتمني لهم الدمار
يتميز ب الشعر الاسود والعيون البني 
السن (29)سنه 

*نتعرف علي الباقي في الروايه

# ملاگي المميز

                   

صلي علي المصطفى   

البارت 1🌸

في احدي الأحياء الرقيه في محافظة القاهره وتحديدا في قصر كبير جدا تعود ملكيته لعائلة الدمنهوري  
في غرفه لا وصف لها من شدة جمالها واثاثها من أرقي الأثاث وكيف لا وهي غرفة إلياس الدمنهوري (فهد المعمار )
 يرن المنبه ليزعج ذلك الذي ينام ليعلن تمام الساعه 6ونصف 
يقوم ويبدأ روتينه اليومي حيث يقوم يتوجه الي الحمام و ارتداء ملابس الرياضه المكونه من بنطلون رياضة اسود وتشرت ابيض يبرز عضلات بطنه السداسيه وذهب الي غرفة الجيم . 
وبعد مرور ساعتين من الجري والألعاب الرياضيه 
(اللي الله يكون في عونها😂)
يقوم ب ارتداء بدلته السوداء فهو يعتبر اللون الأسود هو لون حياته وساعته الماركه وايضا البرفان الذي يصنع في فرنسا مخصوص له ويقوم ب تصفيف شعره بطريقة تخطف الأنظار وخالفو عربات الحراسة وكيف لا وهو فهد المعمار 

................................

في ذلك الوقت تستيقظ تلك المشاغبه تقوم ب البحث عن والدتها لتجدها في المطبخ 😚🤔 هل تدرك هذا الأمر يعد علي خير 
✋ لا انها ميرال ملكه الإزعاج  
تقوم ب التسلل على أطراف أصابعها وتقوم ب مسك أمها من الخلف 
فتنخض هدي وتقوم بكسر الطبق الذي في يديها وتلف لها ي بنت 👞 وتستخدم السلاح المصري الأصيل (أبو ورده🩴) وتقوم بحدفو في وجه ميرال 😂😂😂
وبعد ربع ساعه من الجري في جميع أركان البيت تجلس هدي وهي تنتهج من كتر الجري  
هدي : انتي في يوم هتموتني نقصه عمر
ميرال: بعد الشر عليكى ي نبع الحنان 
هدي :نبع حنان 😏 اها بت محدش هيلم الازاز ويروق المطبخ غيرك 
ميرال في نفسها: يارتني مكنت صحيت ربنا علي القوي
هدي: بتقولي حاجة ي بت 
ميرال :بقول أما أقوم اروق المطبخ لأن مفيش مفر
هدي :ألله ينور عليكى ☺️
ميرال بغمزه:اللي قولي ي هدهود ايه الشياكه دي
هدي بتوتر : شياكه ايه وبعدي انا طول عمري شيك 
ميرال بس الشياكه زيده حته ولا يكودش عشان دولا جاي 
هدي بتوتر :ولا شياكه ولا حاجه وبعدين قومي ي بت علي المطبخ
ميرال:انا عارفه مفيش مفر 
.................................

يدخل الي الشركة بهيبته الجذابة ووسامته فيقف الكل وروأسهم منخفضة فمن منهم يتجرأ علي رفع رأسه أمام (فهد المعمار )
يدخل الي المكتب ويطلب القهوه وما هي إلا لحظات ويدخل ذلك المرح
براء : منور ي زعامه 
إلياس نفسي مره تخبط قبل ما تدخل وبعدين ايه زعامه دي 
براء : عيب عليك حد قال لك اني محترم وممكن اعمل كده
الياس : اديك قولت بلسانك انك مش محترم 
براء :اها اها اها 😢 أهون عليك طب ابنك اللي في بطني كده يسمع اني مش محترم
إلياس : قوم يلا من هنا 😡
براء :😂😂 سيبك المهم هتروح النهارده 
إلياس وقد فهم مقصده : أكيد
براء بحزن علي صاحبه :بلاش يصاحبي انت كل مره بترجع حالتك صعبه
إلياس :بالعكس اليوم الوحيد اللي برتاح فيه
براء :بس
إلياس : براء علي شغلك 
براء : أبو شكلك عيل بارد
إلياس :بتقول حاجة 🤨
براء : بقول أما أقوم احسن ما انجلط
إلياس : احسن بردو
خرج براء وانشغل كلا منهم في عملوا

...................................

ميرال : اوووووف اخيرا
هدي من خلفها :عشان تحرمي تعملي كده تاني 
ميرال : دولا هيجي ويقف في صفي 
هدي : دولا في عينك
ميرال : اوبا احنا بنغير ولا ايه وبعدين هما يهجو امتا
هدي : بيقول ممكن بليل اوبكره الصبح 
ميرال : اشطا واخلي الود سيف يخرجني 
هدي : هو ده اللي فالحه فيه 

دق .دق .دق.
هدي : شوفي مين علي الباب 
ميرال : حاضر 
جيه يلي علي الباب 
وتفتح ......................؟

استوب تكمل البارتي الجاي

يتري مين علي الباب. ..؟
وايه هو المكان اللي الياس هيروحو........؟

  Ýoka

الفصل الثاني من هنا 

 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-