Ads by Google X

القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عذراء ولكن الفصل السابع والعشرون


 
فجر بغضب وستنكار وهي بترجع وراه:لا ومليييون لا انت وبصراخ انت غاوي توجع قلبي لي

مالك قرب منها وقف قدامها وهو مبتسم

فجر بصلو بخوف وهي بترفع ايديها الي بتترعش عشان تمسك وشه خايفه يكون وهم او بيتهيقلها تاني

مالك مسك ايديها وابتسم:انا حقيقي من غير متلمسي

فجر بصلو بلهفه ودموعها نزله:يعني ما متش

مالك مسك وشها بايدو وهو بيمسح دموعها:تؤتؤ

فجر غمضت عينيه وسكتت

مالك بيبصلها بقلق:فجر انا

فجر ضربتو فجاه بالقلم وبصراخ ودموعها نزلها:انت اييييي نفسي افهمك مش عارفه انت اييي لدرجه دي قلبي لعبه بين ايدك مشاعر دمرتها حرام عليك بقا لي بتعمل فيا كده

مالك حط ايدو علي خدو بصدمه ولف ليها

فجر بغضب وهي بتشدو من لياقت البدله:انا عملت اي عشان تعمل فيا كده انا بكرهك سامع

مالك بصص ليها بعتاب:انا عمري ممديت ايدي عليكي ورفع وشها لي بطرف صوابعو لاني وعمري مهنتك عشان محدش بيهين قلبو

فجر بعيط وهي بتخر ايدو بعصبيه:مش الاهانه انك تضربني لما تجرحني دي اهانه لما تعمل حاجه توجعني وتخلي قلبي يتنفض علي اهانه لما احس اني ممكن اخسرك وضهري يتكسر من بعدك اهانه انت مبتسم علي اي

مالك ببتسامه وهو بيقربها ليها وبصص في عينيها بشغف:هام بعينكي كتائه وسط غابات من العسل

فجر ابتسمت وبصت في الارض

مالك رفع وشه لي تاني وبحده:متفتكريش الي عملتي كده هيعدي

فجر بضيق:انت الي استفزتني تستاهل

مالك بنص عين:والله

فجر بتبصلو بسخريه:اتصابت فين

مالك بهيام:اصابني عشقك

فجر:وبعدين

مالك يشدها لي:متيجي نجوز وتكسبي فيا ثواب

فجر بحزن:نجوز اي بس دلوقتي

مروة بدات تفتح عينيها ببطئ وهي بتبص حوليها بتعب سمعه صوت عيط هز قلبها عينيه وقعت عليه كان وقف بيصلي وبيبكي بص لي بحب قد اي وحشه شكلو اتغير خس وباين عليه التعب تحت عينيه اسود وشكلو مرهق الي يشوفو يقسم انو مبينمش 

خلص عمرو صلي وقام طبق المصليه وبص ليها بحزن بس لقي عينيها مفتوحه اتسمر مكانو وهو بصص ليها

مروة بصلو ببتسامه قد اي وحشها

عمرو دموعه نزله وهو بيقرب منها:انتي صحيتي صح تعرفي غيبك كوي قلبي وتعبني

مروة بتعب:انا لسه عايشه

عمرو قرب منها وهو بصص ل شفايفه بعشق:لو عايزه تموتي مفيش مانع ممكن اموتك بس في حبي

مروة ابتسم بتعب:ابي احضنك لكن حسه بتعب فظيع

عمرو حضنها ودفن نفسو فيها:بالك خمسه واربعين يوم وعشر سعات وتلت دقايق وتلاتين ثانيه وكام فتفوته بعيد عني

مروة بصدمه:احلف قعدت كل ده

عمرو خرجها من حضنو وبص ليها بشوق:وحشتيني

مروة بتعب وهي بتبص في عينيه:قد اي

عمرو وهو بيبصلها بشغف:لو مكنتيش تعبانه كنت وريتك قد اي

الباب اتفتح ودكتور دخل وبص ل مروة بفرحه:انتي صحيتي

عمرو بصلو بغيره:لا لسه نايمه انت ازاي متخبطتش وتدخل كده

مروة مسكت ايدو

عمرو بصلها بحب وابتسم

مروة:مازن فين

عمرو بحب:لسه ماشي من شويه هعملهالو مفجاه

فجر طلعت وهي مسكه ايد مالك

يارا اتصدمت وطلعت من حضن منصور:ايده انت ميت بالبدله

مالك بضحك:يعني هو ده الي همك اني ميت بالبدله ياشيخ اتقي الله

يارا بصت ل منصور بذهول:انت كنت عارف

منصور ابتسم ابتسامه باهته

فهد بفرحه:يجماعه انا قرارت اتجوز وراح نحيت فجر

مالك بغيظ وهو بيمسكها من وسطها:اي يا بابا دي بتاعتي

فهد بضحك وهو بيعدل لياقت قميصو:احم لا انا مش هتجوز دي انا عايزه في حاجه تاني

مالك بغضب:نعم ياروح امك

فهد اتجهلو وبص ل فجر ببتسامه:سبحان مين خالي في وشك القبول تلين ليكي كل القلوب ولي يشوفك يحبك

فجر ابتسمت بحب:وانا بحبكم كلكم وتبص ل مالك الي بيزغر ليها وتكمل بخوف زاي اخواتي

فهد ضحك وهو بيبص ليها:يا خوافها ومسك ايديها

مالك:اييي يا بابا من شويه قبول وتلين وتميل ودلوقتي دخلنا في المسك والتسبيل

فهد بضيق:ياعم اسكت بقا اسكت ومسك ايد فجر وبتسم انتي عارفه اني امي ماتت وانا صغير ومليش اخوات يمكن عوضني بخوات ولاد عمر وعمرو وعمار بس مليش اخوات بنات وجيتي انتي كنت فاكر اني انا بحبك لكن في الحقيقه لا عارفه عرفت مش بحبك امته

فجر هزت راسها انو لا

فهد ابتسم:لما شفتك انتي ومالك بتضحك علي البحر لو كنت بحبك كنت هتمني ليكي السعاده واختار سعدك علي سعدي

يبص عمار ل يارا بحزن وكان كلام فهد لمس قلبو

فهد بص ل مالك وبتسم:بس انا عملت العكس اليوم ده انا الي عملت كده مش مالك وكمان اديتو

مالك قاطعو ببتسامه:ملهوش لزوم الي فات مات

فهد ابتسم لما لقي مالك قاطعو عشان فجر متكرهوش وبص ل فجر:بما ان انا اخوكي دلوقتي عايزك تخطبي ليا

فجر بغرور:انت مش هتجوز من برا العيله فهد ل

فهد قاطعها بغضب:انا غلطان اني جيت ل واحده زيك قال عيله قال وهتجوزيني مين دينا الشريره مثلا

فجر ضحكت:ايتا ايتا بتغلط فيا طيب كنت هجوزك ايات مفيش

فهد بسرعه:لا لا خلاص بس ونبي بسرعه لحسن خللت

فجر بصت ل يارا بضحك:يبقا نجوز احنا التلاته مع بعض قولتي اي

يارا بضحك:ايتا ايتا بسرعه كده

فجر تمسك ايد مالك:بقالنا تسع سنين خللنا

مالك ميل عليه:بس انا بحبك بقالي تمنتاشر سنه علي فكره

فجر بضحك:يطولت بالك ومزهقتش

مالك بيدندن بحب:اهتم فيني اهتم حطي بالك عليا سكني بروحك وعينك وقلبك حافظ علي اصحاب القلوب الوفيه مو كل يوم تلاقي واحد بيحبك

يارا وهي بتشد درع منصور:الله انا عايزه من ده

منصور برفع حاجب:ماما انا ضابط مش مغني

يارا بسخريه:مهو ضابط وبيغني عادي

مالك بيبص ل فجر بهيام:تؤتؤ انا عاشق

فجر:بصه كمان وهبوسك اتضبط وانت قمر كده

منصور بهمس:انا ممكن ابوسك عادي

يارا ضربتو بالبوكس وهو ضحك

يارا ضحكت عينيه جت في عين عمار الي بصص ليهم بحزن ضحكتها اتلاشت

منصور بص مكان مبتبص بغيره وهو شايفه بتبص ل عمار

كمال جم عليهم:اي يجماعه خلصتم

فجر بضيق:كام واحد مشترك في اللعبه دي

مالك بص ل فجر:جيبينك عشان البنات قالو انتي بس شفتي وش الي خطفك صح

فجر افتكرت وش عدي ظهر الامتعاض علي وشها:ايو لي

مالك:الي خطفك وانتي قتلتي يبقا اخوه منصور

فجر بصتلو بصدمه وبصت ل منصور الي بيتحاشه يبصلها

مالك:وعايزينك تتعرفي عليه وتقولي هو ولا لا

فجر بصدمه:هو مش مات

مالك:ايو بس هو كان شغال مع جدك ولازم تتعرفي عليه عشان موقفك في القضيه

فجر بصتلو:هو انا ممكن اتحبس

مالك مسك وشها بحنان:متخفيش انا معاكي مش هسمح بده

(علي راي المثل يا بخت من كان النقيب خالو😂😌)

فجر دخلت الاوضه وكمال فتح باب التلاجه الي فيها عدي وطلعو السرير كان متغطي رفع الغطي

فجر بصتلو بتامل كان شاحب زاي الاموات وشفايفو زرقه ووشه باهت مش زاي مشفتو رفعت عينيه لقت منصور بصصلو بدموع

فجر بحزن في سره:مكنتش اتمنها اشوفك تاني بالمنظر ده ولا كنت اتمني افرق اخ عن اخوه انا بس كنت بحمي اختي وانت خوفتني مالك حط ايديها علي كتفها اتخضت وبصت لي

مالك:روحتي فين كمال بيسالك هو ولا مش هو

فجر وهي بصه ل عدي بحزن:مش هو

منصور اتصدم وبص ليها

كمال:مش هو ازاي احنا لقنا في المكان و

فجر قطعتو:بقولك مش هو جي ازاي اتصاب ازاي المهم مش هو الي خطفنا

مالك ابتسم وهو بيبص ليها بحب

كمال:طيب شكرا ليكي

مالك ميل عليها وبهمس:كل مره بتثبتي ان قلبك اكبر من عمرك

فجر ابتسمت وبصت ل عدي بصه اخيرا وطلعو

الدكتور بغضب:يعني اي تطلعها دي لسه تعبانه

عمرو بستفزاز:وانت مالك انت ها مالك غيوبه وخلاص فاقت منها تقعد هنا تعمل اي

مروه حطه ايديها علي رقابته وهي بتفتكر الطريقه الي دبحه بيها عدي جسمها يقشر وتحس انها مخنوقه

مروة بدموع:عمرو

عمرو جري عليها وهو مسك وشها وبينقل عينيه بين عيونها:قلب عمرو

مروة بصوت مبحوح:روحني من هنا مش قادره اقعد مش قادره ونهارت في حضنو

عمرو ملس علي شعرها بحنان:هششش هطلع

الدكتور بضيق:انتي لسه عيانه

عمرو بعصبيه:انت مالك انت انا جوزها وانا الي هطلعها

الدكتور خرج بضيق وعمرو قرب وقاعد جنبها

مروة بداري رقبتها وهي بصه في الارض

عمرو مسك ايديها:اناي بتعملي اي

مروة بعيط واحراج:حسه بندابات فيها اتشوهت صح

عمرو بعد ايديها وهو بيمشي ايدو علي رقبتها:دي مكان الخيطه وهتروح ولو مرحتش انتي في عيني جميله بكل حلاتك

مروة بص في الارض وبتعيط

عمرو:مش مصدقني طب انا هثبت ليكي وملي عليها وباس رقبتها بعمق

مروة ارتجفت وبكسوف:انت بتعمل اي

عمرو رفع راسو وبصلها بخبث:ببوس اسكتي مش احنا مجوزين

مروة ضحكت بصوت عالي:يجدع

عمرو شالها وهي لفت ايديها حولين رقبتو بخوف:انا بقول كفايه كده في المستشفي يلا يلا

عمر قاعد وحاضن فارس:وحشتني اوي اوي

فارس ماسك خصلاتو وبيلعب بيها:جبتلي شكولاته

عمر ضرب جبهتو:نسيت

فارس بضيق:طب نزلني يلا

عمر بضحك وهو بيطلع شكولاته من جيبو:استغلالي حقير طالع ل امك

نور بصتلو برفع حاجب:بتقول حاجه يا حبيبي

عمر:ها بقولو طالع قمر ل امك

فارش بيفتح الشكولاته:بيقول عليكي استغلاليه

نور بصدمه:نعم

فارس وهو بياكل ببرود كانو مبيولعش الدنيا:وحقيره ماديه ورحتك وحشه

عمر:متكدبش مقولتش ريحه وحشه دي

نور بغضب:انا ماديه حقيره

فارس ببراءه:واستغلاليه

نور بغضب:طب طلاقني يا عمر طلقنيييييي

عمر:دي هرمونات حمل صح

نور بغضب:قصدك اني انا مجنونه 

عمر:الله انتي حسيتي عن امبارح

نور بفرحه:بجد يا حبيبي

فارس بياكل الشكولاته و بيبصلها بستغرب من بطنها المنفوخه

عفاف حط الشاي:اتفضلو

عمر ابتسم:متشكر انك خدي بالك من فارس في الفطره دي

عفاف بحزن:خلاص هتخدو

فارس قام من حضن عمر وراح حضنها:لا انا هقعد مع فوفه بتجبلي حاجات حلوه كتير

عمر بضحك:بتبيع اهلك عشان كرشك

فارس مبتسم وهو حضن عفاف

عفاف حضنه بحب:متخلي شويه

عمر وهو بيبص ل نور بخبث:فكره بردو

نور اتحرجت وبصت ل عفاف:هنبقا نجبهولك كل شويه

عمر:بصي هجبهولك يومين في الاسبوع ويبص ل نور خليهم خمسه

نور وشه احمر وتمنت الارض تتشق وتبلعها

عفاف بضحك وهي بتحضن فارس:ياسلام ده ينور البيت والله عامل حس ل البيت

عمر ابتسم وقام:اتشرفت اوي بمعرفتك بس اتاخرنا ولازم نمشي

فارس بعيط:انا مش عايز امشي

عفاف مسحت دموعه:هبقا اجبلك حاجه حلوه وجي كل يوم

فارس وقف عيط:بجد

عفاف ابتسمت وباست خدو:بجد

فجر بضيق:لا يعني لا

مالك بعصبيه وهو ماشي وراه:امال امته انشالله لما سناني تقع وشي يكرمش

فجر تدخل الفيلا وهي بتضحك:فكره مش بطاله اقولك لما مروة تفوق

مالك بص قدامو بضيق وبعدين ابتسم:قولتي اي

فجر:لما مروة تفوق وتفتح عينيها هتجوزك علطول

مالك بخبث وفرحه وهو بصص ل عمرو الي شايل مروه وقف قدامو:وعد

فجر وهي ضهرها ل عمرو ومستغربه فرحة مالك بس حبت تقفل الموضوع:وعد احنا فين ومروة لما تفوق فين

مروة بضحك:لولولولولي هنلبس سوري

فجر صرخت بفزع:اللهم اسكنهم في مساكنهم

مروة بضحك:شوفتي عفريت

مالك وهو بيرقص:وهجوز هجوز انا هجوز

فجر بغضب:لا لا انت خمام انا مش هلعب

مالك بغيظ:وربنا لجواز وبصراخ يا سلييييييم

سليم بصدمه:انت مش كنت ميت

مالك حط ايدو علي قلبو:انا ميت فعلن في حب بنتك ياعمي

سليم بغيظ:متحترم نفسك ياض

مالك:ياض شكلك خد عليا

سليم بصصلو بصدمه

مالك:يلا نقراءه الفاتح

سليم بيجز علي سنانو:اي يخليني اوفق

مالك ربع ايدو:عشان اوفق من جوزك من خالتي

سليم بغضب:نعم

مالك يقرب يحضن زهره:مش انا الراجل بتاعك يا زهورتي

زهره بضحك:سيد الرجاله كمان

مالك يطلع لسانو ل سليم وبخبث:لو مكنتيش خلتي بس كنت اجوزتك انتي

فجر بنص عين:شوف ازاي

سليم شدها بغضب:دي مراتي انا

زهره:لسه مش مراتك

سليم:ماذون هنا

مالك بخبث:القاعه محجوزه والماذون حاضر والفرح انهارده بس انت وفق بس

سليم بص ل زهره بحب:يبقا نجوز

منصور استلم جثت عدي بعد ما فجر شهدت انو مش هو ودفنو في المدفن بتعتهم وقف قدام قبرو بحزن

منصور بحزن:مش عارف انت في مكان حلو ولا وحش بس انا هفضل احبك ودعيلك وربنا اكيد هيغفرليك لو مكنش بايدك الي قهرني انك دورت عليا لحد ملقتني وانا محولتش ادور ولا اسال عنك وكنت خايف مستقبلي يدمر بسببك بس انا بحبك اوي هتجوز يارا ونجيب طفل وهسمي عدي ابتسم ومشي

ايات كنت لبسه شورت وقميص رجالي وبتنفض الشقه سمعت الباب بيخبط 

ايات بعصبيه وهي مسكه المنفظه:والله يا ايه لشق راسك بالبتاع دي بس اصبري عليها وفتحت الباب وتصدمة

فهد بياس:لي ياربي اتجوز واحده معفنه

ايات بغضب:متحترم نفسك ياض وبعدين ركزت قولت اي

فهد بحنق:قولت معفنه

ايات:تؤ تؤ الي قبلها

فهد:كنت هتجوز دلوقتي اخلع سلمو عليكم

ايات شدتو:خد هنا هو دخول الحمام زاي خروجو

فهد بخبث:يلا نخش الحمام طيب

ايات ضربتو بالمنفضه بغيظ:يا قليل الادب يا متحرش

فهد بغضب:اي الغباء ده فين الرقه فين الاونوثه 

:عندي انا

فهد لف وراه وبتسم:اهلن بمراتي الصغيره

ايه برفع حاجب:انت جيبينك من عند المعبد اليهود عايز تتجوز اختي وتجبني ليها ضره ياجحودك ده انت وسامة امك مقويه قلبك

فهد رفعها من قفها بغيظ:ام مين يا بت

ايه:مش عيب ترفع حماتك كده 

فهد نزلها بضحك:لا صايعه وعرفتي تثبتيني

ايه ربعت ايديها:في عريس يجي يخطب من غير اهلو

فهد بصص ل ايات:مين قال هخطب انا هتجوز انهارده

ايات:نعممممممممم

فهد بخضه:ايييي وداني يا ماما وداني

ايات:جواز اي الي انهارده

فهد بص ل ايات:عشان هخش المصحه وعايزك جنبي تعملي كده عشاني

ايات بندفعها:انا اعمل اي حاجه عشانك

ايه حطت ايديها تحت دقنها:واي كمان ضحك عليكي يا هبله

فهد بضحك:خليكي محضر خير بقا الاه 

فجر كنت عند الكوافير هي ويارا ومعاهم مروة ومنه وزهره

فجر بضيق:اي التسرع ده مش قادر يستني شهر شهرين اوف اكيد هيعملي فرح زفت علي دماغو

يارا بضحك وهي بتبص ل زهره:اول فرحه يبقا العرايس و أمهم

فجر بضحك:تبقي انتي عروسه وامك عروسه وأبوكي عريس

منه بضحك:لو قولتو ل عيالكم ان ستك وجدتك اتجوزو معانا هيقول عليكم اي

زهره اتكسفت وبعصبيه:اتلمي انتي وهي

فجر بخبث:ابقي ارسمي تاتو علي دراعك عشان سليم يشهيص

يارا بضحك:بطني قصة حبهم غريبه اوي

زهره قامت بغضب:انتو متربتوش

مروة تقاعدها وبعصبيه:انتو قليلين الادب اي الي بتقولو ده

زهره بضيق:قوللهم

مروة:ارسملك التاتو في ايدك الشمال ولا اليمين

فجر ويارا ضحكو

زهره بغضب:قليلين الادب صح

بليل في القاعه الي حاجزه مالك

كانو وقفين فهد ومنصور وسليم الي لابسين بدل سوده جميله جدا وكل واحد مستني عروستو

اما مالك كان لابس البدله بيضه والقميص اسود وقف في اخر الصف كان مختلف

عمرو كان لابس بدله كحلي لون فستان مروة

وعمر لابس بدله رمادي

مازن لابس بدله رمادي بردو بس القميص بينك فاتح

عمار كان لابش بدله سوده والقميص اسود وكانو كان بيعزي قلبو وقف يبص ل منصور بحزن وكلنو الليله هيسرق منو حاجه غاليه

اتفتح باب القاعه ودخلت بنت صغير لابسه فستان ابيض ومشيت نحيت فهد وهي بتشد بنطلون:انت يا زفت

 منصور بيضحك عليهم

فهد نزل ل مستوه:زفت من اولها

ايه:معلش استحملني ده انا زاي حماتك

فهد باس خدها:احله حمايه في الدنيا

ايه بضحك:حبيبي يا فهودي جيت اقولك العروسه وهمست في ودانو

فهد بغضب:نعمممممم

ايه جريت برا

منصور:في اي

قبل ما فهد يكلم باب القاعه اتفتح ودخلو البنات وهما مغطين وشهم وقفو الاربعه جنب بعض

فهد بيجز علي سنانو وهو بيشوف الفستين العريانه مفيش غير واحده كان فستانها محتشم وبكمام

منه راحة عند الميكرفون:في الغالب الاب الي بيسلم العروسه ل جوزها وبما ان الاب هو العريس

سليم وشباب ضحكو

منه بضحك:يبقا كل عريس يجي خد عروسته بشرط يعرف مكانها من غير ميكشف وشها من بين الاربعه ونبداء بي سليم

سليم قفل البدله وهو مبتسم ومشي بخطوات ثابتها وقف قدام الي لابسه فستان محتشم بكمام وبعدين وقف جنب الي جنبها كنت لابسه فستان بتلتين كم ومحترم بردو وبعدين وقف الي بعديها وكنت لابسه فستان بحملات وفتحت ضهر كبيره وقف عند اخر واحده كنت لابسه فستان كب ضيق من فوق ونازل علي واسع رجع ل تاني واحده وابتسم

سليم بحب:دي زهره ورفع الطرحه والبنات سقفو والشباب قعدو يصفرو

منه بصت ل مالك:انت اني فجر

فجر قلبها بيدق وهي بتبص عليه من تحت الطرحه

مالك بغموض:خليني الاخير اسالي فهد

منه:فهد اني ايات

فهد بيجز علي سنانو:ام حملات الصايعه

منه بصة ل منصور:اني يارا

منصور ابتسم ام كمام طويله

منه بصت ل مالك:مبقاش غيرك

مالك مشي نحيت البنات بثقه وقف قدام الي لابسه كب وبهمس:علي....وهنعرف بعدين

تعليقات

7 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق